Ofte stilte spørsmål!

  • Hvordan bestiller jeg en bok med barnet mitt i hovedrollen?

  • Følg disse trinnene for å tilpasse og bestille en bok:

    1. 1. Velg den tittelen/historien du liker best, og som du syns passer til barnet.
    2. 2. Klikk på «Gjør boken personlig».
    3. 3. Fyll ut alle feltene med opplysninger som skal være med i boken – det er VIKTIG at du fyller ut alle feltene og at de fylles ut riktig.
    4. 4. Velg kjønn, hår- og hudfarge til den lille hovedpersonen, samt hvilken hår- og hudfarge de andre figurene skal ha.
    5. 5. Klikk på «Ferdig».
    6. 6. Kontroller på siden at de inntastede personlige opplysningene blir korrekte og slik du vil ha den.
    7. 7. Finner du feil i informasjonen du har mottatt? Klikk i så fall på «Rett opp informasjonen».
      8. Ser alt derimot fint ut? Klikk på «Legg til handlekurv».
    8. 9. Se gjennom bestillingene og klikk på «Gå til kassen».
    9. 10. Tast inn leveringsopplysninger og telefonnummer.
    10. 11. Godta våre handelsbetingelser.
    11. 12. Deretter sendes du videre til et sikkert betalingsvindu.


Hvordan bestiller jeg en personlig plakat til mitt barn?


Følg disse trinnene for å bestille en personlig plakat:


1. Velg hvilken plakat du ønsker å personliggjøre til barnet ditt. Du kan se utvalget HER

2. Fyll ut alle feltene med barnets opplysninger - navn, fødselsdato samt farge og skrifttype på plakaten. Gi deg selv god tid så du er helt sikker på at alt blir skrevet inn riktig.

3. Klikk "Lagre og fortsett". Kontroller på siden at de inntastede personlige opplysningene blir korrekte og slik du vil ha den. Finner du feil i informasjonene kan du gå tilbake til redigering ved å klikke "Rediger informasjon". Når alt ser fint ut, kan du klikke "Legg plakaten i handlekurven".

4. Nå blir du ført videre til handlekurven. Her kan du se din bestillingsoversikt og evt. legge til flere produkter, før du akksepterer handelsvilkårene og klikker "Til kassen".

5. I det siste trinnet tastes fakturerings- samt leveringsopplysninger og så klikker du på "Til betaling" for å gjennomføre din bestilling.

6. Når din bestilling er fullført vil du motta en ordrebekreftelse og kvittering fra oss på e-post. Her oppfordrer vi igjen til å dobbeltsjekke at de inntastede informasjonene er riktige, så det ikke blir feil på plakaten. 

 Vær oppmerksom på at du har 1 time på deg til å endre i bestillingen før den går i produksjon. Etter denne timen vil det ikke være mulig å gjøre endringer. 



    • Hvis du har spørsmål om en bestemt bok eller under bestillingsprosessen, kan du naturligvis gjerne skrive til oss på info@minbestebok.no.
    • Er det begrensninger på hvor langt barnets navn kan være?
      Nei, det er det ikke, men vær oppmerksom på at svært lange navn gir design- og layoutmessige utfordringer, fordi teksten forskyves.
    • Kan man selv endre hudfarge på karakterene i boken?
      Ja, når du bestiller en bok, velger du selv hvilken hud- og hårfarge hver enkelt karakter skal ha. På den måten blir også illustrasjonene helt unike for barnets bok.
    • I et av feltene til boken jeg har valgt, foreslår dere at man skriver navnet på f.eks. bestefar. Gutten min har ingen besteforeldre igjen – kan jeg skrive noen andre inn i historien?
      Ja, med mindre det er særlig spesifisert at det SKAL være nettopp bestefar som er med i historien, kan du gjerne skrive inn f.eks. en onkel, naboen eller en eldre venn av barnet i historien.
    • Hva skjer hvis jeg glemmer å fylle ut et felt under personaliseringen/bestillingen av boken – eller hvis jeg f.eks. skriver feil navn?
      I så fall vil denne opplysningen mangle eller stå feil i bokens tekst, og teksten vil ikke gi mening! Derfor er det ytterst viktig at dataene tastes inn riktig i alle de obligatoriske feltene under bestillingen.
    • Kan jeg være sikker på at det ikke legges ved en faktura eller lignende i pakken, hvis jeg vil sende boken direkte til barnet som skal motta den?
      Alle fakturaer, ordrebekreftelser og annen prisinformasjon sendes utelukkende på e-post, til den e-postadressen som ble opplyst ved bestilling.
    • Hvor lang tid tar det fra jeg bestiller til jeg mottar boken?
      Vi produserer og sender som regel i løpet av 5-7 hverdager, og vi sender din pakke med fraktselskapet Helthjem.
    • Er det sikkert å bruke betalingskort på denne siden?
      Selvsagt, vi bruker QuickPay, som er sertifisert etter PCI-standarden. Les mer om QuickPay her: quickpay.net/no
    • Hva koster frakten?
      Ordre som inneholder en bok faktureres 59 kr.
      Varer kan dessverre ikke avhentes på lageret vårt.
    • Hva gjør jeg hvis det er feil i boken jeg har mottatt?
      Hvis det mot all formodning skulle være en feil i bestillingen din, må du umiddelbart sende en e-post til info@minbestebok.no, så erstatter vi naturligvis boken din så raskt som mulig.
      Hvis feilen skyldes at du anga feil informasjon ved bestillingen, kan vi dessverre ikke erstatte boken. Men kontakt oss gjerne likevel, så finner vi en løsning for deg.